Unikátní železniční most(y) v Červené nad Vltavou

V únoru 2023 jsme zde, v „NOVINKÁCH“, informovali: „Na Orlíku u Červené rostou pilíře jak houby po dešti…“. K mostu SO 20-01 – Železniční most přes VD Orlík v Červené nad Vltavou se nyní vracíme s několika aktuálními informacemi. Nejprve trocha historie a teorie Nosná konstrukce stávajícího mostu z roku 1889 je již dlouhodobě za hranicí své návrhové životnosti 100 let. Řešení rekonstrukce mostu je ve schválené variantě s náhradou celé mostní konstrukce v odsunuté poloze. Průnikem možných řešení je oblouková nosná konstrukce v hlavním mostním otvoru a trámová nosná konstrukce ve vedlejších mostních otvorech. Stávající most Jedná se o jednokolejnou mostní konstrukci o pěti mostních otvorech s celkovou délkou 284,2 m. Krajní pole jsou řešena jako kamenné klenuté mosty s polokruhovými klenbami tloušťky 0,7 m z tesaných kamenů. Ocelová konstrukce překračující vnitřní tři pole byla navržena jako nýtovaný příhradový nosník rombické soustavy.   Nový most Nový mostní objekt je navržen jako železniční jednokolejný most s průběžným kolejovým ložem v odsunuté poloze cca 10 m severním směrem od stávajícího mostu. V hlavním mostním otvoru je navržena nosná konstrukce ze železobetonového oblouku a trámová nosná konstrukce ve vedlejších mostních otvorech. Bednění a podpůrné konstrukce pro nový most ROLAND CZ se stal generálním dodavatelem bednicích a podpůrných … Pokračování textu Unikátní železniční most(y) v Červené nad Vltavou