Konstrukce „na oblouku nad Orlíkem“ rostou dynamickým tempem

Naposledy jsme informovali čtenáře našich NOVINEK těsně před Vánoci 2023 o tom, že byl mostní oblouk SO 20-01 – Železničního mostu přes VD Orlík v Červené nad Vltavou, propojen. Od té doby uběhly více než čtyři měsíce, které byly však z hlediska vývoje prací „nad dokončeným obloukem“ velmi dynamické. Právě o těchto žb. konstrukcích bychom vás rádi informovali, neboť v minulém týdnu proběhla betonáž dalších mostních polí, nicméně vezmeme to pěkně popořádku… PILÍŘE NAD OBLOUKEM Pro realizaci pilířů P4, P5 na jedné straně mostního oblouku a pilířů P7 a P8 na straně druhé, bylo použito prvkového bednicího systému MC 120, doplněného o speciály ve formě dřevěných ramenátů. Bendění bylo navrženo jako překládané šplhavé s podporami z konzol MC 120, s doplněnými pracovními plošinami pro práci na oblouku a pracovním lešením BOSS. Realizace uvedených mostních pilířů probíhala v měsících únoru a březnu tohoto roku a snad stojí jen za doplnění, že ve výše uvedeném výčtu realizovaných pilířů „nad obloukem“, neuvádíme pilíř P6, což je vlastně klínový nálitek mezi vrcholem oblouk a budoucí mostovkou. Ten byl realizován v předstihu, v návaznosti na spojovací lamelu oblouku. MOSTOVKA NAD OBLOUKEM Mostní pole v oblasti nad obloukem jsou realizována taktéž symetricky z obou stran mostu a pro realizaci mostovky byla použita kombinace několika podpůrných systémů … Pokračování textu Konstrukce „na oblouku nad Orlíkem“ rostou dynamickým tempem