Obchvat Opavy jde letos do finále
Spolu se spojkou S1 tvoří východní část severního obchvatu základní krok k vymístění tranzitní dopravy mimo centrum města Opavy. S ohledem na narůstající dopravní komplikace v centrální části města je nutno obě tyto stavby považovat za prioritní. Severní obchvat města Opavy přispěje ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Zároveň dojde k výraznému snížení negativních vlivů dopravy na okolí stávajících komunikací. Pro stavbu I/11 Opava, severní obchvat – západní část, bylo v prosinci 2019 vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby. K podpisu smlouvy s vítězným uchazečem (MI) došlo 19.8.2020. Předání staveniště proběhlo 16.9.2020…zde několik věcných informací, čerpaných „přímo u zdroje“, na www.opavaobchvat.cz.
Dodáváme, že severní obchvat Opavy je před dokončením a bude otevřen v letošním roce. Společnost ROLAND se krom běžných zápůjček bednění na standardní konstrukce typu základ x mostní opěra x pilířový dřík atp., podílela jako dodavatel podpůrných a bednicích technologií pro společnost MI na třech významných stavebních objektech, s technologiemi a dodávkami, které jejich formou a rozsahem lze právem označit za klíčové:
- SO 201 – Most na silnici II/221 přes sil. III/22129, Jesenici a trať ČD – zde společnost ROLAND dodávala NA KLÍČ realizaci (osazení) hlavních ocelových nosníků mostovky, včetně montáže a demontáže bednění, samozřejmě včetně jejich technického návrhu a dodání na stavbu v režimu pronájmu / prodeje bednicích komponent.
- SO 204 – Estakáda na sil. I/11 přes Mlýnský náhon, řeku Opavu a polní cestu – zde náš tým inženýrů přišel s inovativním řešením SPODNÍHO VOZÍKU PRO SPŘAŽENOU MOSTOVKU. Realizační tým MI následně vozík nasadil a to jak na krajních konzolách, tak také mezi hlavními ocelovými nosníky mostovky a „náš vozík zvesela pojížděl mezi jednotlivými mostními poli a vždy zabrzdil jen na betonáž 😉“.
- SO 206 – Lávka přes řeku Opavu (rekreační oblast Stříbrné jezero) – zde jsme „ve sdružení“ s projektovým týmem MI, zajistili komplexní dodávku podskružení a bednění NK lávky, včetně prací souvisejících (technický návrh, osazení hlavních nosníků skruže přes řeku, montáž/demontáž bednění, atp.). Vše jsme v tomto případě realizovali pro společnost SWITELSKY stavební s.r.o.
Všechny tři projekty mapují přiložené fotografie.
Závěrem snad stojí za doplnění, že v současné době spolupracuje náš tým – společně s firmou MI, na dokončení mostovky SO 205 – Most na silnici I/11 – přes Plšťský potok a polní cestu, která bude betonována koncem března 2023.
Ale o tom snad někdy příště…