PANAWALL „maká na Dvorečáku“…
Stěnové rámové bednění PANAWALL, je možné za pomoci mechanizace použít především při realizaci všech typů rezidenčních, průmyslových a inženýrských staveb. Systém je navržený tak, aby prvky odolaly tlaku čerstvého betonu 70 kN/m2 (při použití spínání DW 15). Jako hlavní výhody systému lze zmínit zejména:
- Výhodný poměr hlavních parametrů systému: únosnost / hmotnost / variabilita / cena
- Jedinečný spoj panelů pomocí srovnávacího zámku s horizontálním klínem
- Existence velkoformátových panelů v běžné rozměrové řadě systému – až do 3 m / 2 m
- Kónické prostupy v panelech umožňují jejich použití při nakloněných konstrukcích, např. opěrné zdi a unikátní „kloubové“ matice s podložkami
- Vyztužené rohy vylepšující životnost panelu, které obsahují vybrání pro snadnou manipulaci s panelem – bez potřeby kladiva
- Jeřábový hák pro uchycení závěsu jeřábu k rámu panelu: uchycení je možné i při odebírání panelů na ležato z palety
Dvorecký most (hovorově „Dvorečák“) je rozestavěný most pro městskou hromadnou dopravu (včetně tramvají), cyklisty a chodce přes Vltavu v Praze, vedoucí mezi Zlíchovským a Podolským břehem, čímž dojde k dopravnímu propojení Prahy 4 a Prahy 5. Výstavba byla zahájena 13.9.2022 a zakázku realizuje sdružení Metrostav TBR a.s., FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. a STRABAG a.s. Jistě stojí za zmínku neobvyklé architektonické pojetí mostu (v této souvislosti se hovoří o kubismu 21. století) a současně velmi složité technicko-realizační podmínky výstavby, stejně jako úctyhodná délka tohoto mostního díla (téměř 400 m), s neobvyklým konstrukčním řešením spodní stavby i mostovky.
Jsme velmi rádi, že můžeme být u realizace tohoto význačného mostního díla hned od začátku. Krom několika studií podpůrných a bednicích technologií, které jsme provedli v přípravné fázi projektu, momentálně dodáváme pro stavbu bednění základových konstrukcí. Základy mostní opěry O7 (na fotkách) jsou velikostí úctyhodné a leccos o celkové velikosti mostu naznačují. Základ pilíře P2 je již hotov, základ pilíře P6 se již armuje a následovat budou základy mostní opěry O1. Po dokončení těchto konstrukcí poputuje naše bednění základů na další pozice – tentokrát „již ve vodě“.