První mostovka na obchvatu Nové Paky je zabetonována

28. 8. 2023

Spousta bagrů, buldozerů, demprů, které v rámci realizace zemních prací odkrývají typickou novopackou červenou zeminu, a také spousta stavebních technologií. Ze země vyrůstající tu spodní stavba mostu, tam první mostovky atd. atd. Takto by šlo obecně popsat stav posledních týdnů a měsíců na stavbě obchvatu Nové Paky, jehož progres výstavby nabírá momentálně velmi slušně na obrátkách. Jen pro doplnění uvádíme, že tento 8,5 km dlouhý obchvat, silnice I/16, v hlavní trase obsahuje celkem 16 mostů v celkové délce 1 020 metrů. Estakáda nad Štikovem, v blízkosti vyhlášeného autokrosového závodiště, z nich se svými 423 metry bude nejdelší. Hlavním smyslem této stavby je ulehčit centru Nové Paky od transitní dopravy, čímž dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu, s pozitivním sekundárním efektem v oblasti snížení emisí zplodin a hluku. Tuto zajímavou stavbu realizuje společnost PORR a.s., která je současně naším významným klientem.

ROLAND na této stavbě dodává hned několik souborů bednění a podpůrných konstrukcí v režimu „NA KLÍČ“. Prvním z těchto mostů, s již dokončenou mostovkou, je SO 220 – rámový jedno-polový most, jehož betonáž (resp. betonáž mostovky) proběhla úspěšně v minulém týdnu. Realizace bednění takového rámového mostu probíhá vlastně ve třech základních etapách: 1. základy, 2. opěry, 3. mostovka (následovat budou římsy). První mostní objekt tohoto typu je tedy zabetonován. Následovat budou další dva podobné mosty a v krátké budoucnosti dokončíme posuvnou skruž s bedněním NK pro výše zmíněnou 423m dlouhou estakádu (SO 206 – Estakáda nad Štikovem). O tom všem však až někdy příště.