Klenbový propustek pod železniční tratí v Tetíně
Koncem loňského roku začala modernizace železniční trati mezi Karlštejnem a Berounem. Dokončení prací přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Součástí této rozsáhlé rekonstrukce je i výstavba nového žb. klenbového propustku v obci Tetín, který je vbetonován do původní kamenné konstrukce klenby.
ROLAND měl v tomto případě na starosti projekční činnost, celou zakázku připravoval náš významný strategický partner – Stavby mostů a.s. – sektor Beroun. Zhotovitelem tohoto propustku byla společnost BPŠ–Company s.r.o.
Bednění klenbového propustku tvořily MC-vozíky, které nesly boční bednicí plenty a zároveň podepíraly dřevěné obloukové bedny. Celá sestava pak byla pojízdná a bylo možné snadno s bedněním zajet do připravené výztuže klenby. Tam se provedlo finální doštelování (vozíky umožňovaly jak výškovou, tak boční rektifikaci) a usazení bednění do finální polohy. Poté bylo ještě nutné zhotovit jednostranné bednění čel, a také osadit vnější dřevěné záklopy vyčnívající části klenby. Všechno bednění bylo předem vyrobeno a smontováno – dřevěné bedny CNC, nosné rámy MC-vozíku, boční MC-plenty včetně osazených napouštěcích ventilů a vytvořených kontrolních oken. Napouštěcí ventily byly osazeny i ve vrcholcích dřevěných beden. Betonáž stěn i horní klenby probíhala na jeden pracovní záběr.
Nyní zbývá ještě dokončit čelní stěny nad klenbou a římsy. To už proběhne za částečné výluky na železniční trati. Finální podobu vnějších čelních stěn ještě ztvární obklad z kamenného zdiva.
Děkujeme za velmi zajímavou zakázku a přejeme zdárné dokončení stavby.