Dočká se letos Havlíčkův Brod vytouženého obchvatu?
V Havlíčkově Brodě by mohl být budovaný jihovýchodní silniční obchvat zprovozněný ke konci příštího roku, tak, jak Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládalo před zrušením stavebního povolení na část objektů.
Informaci řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zrušením stavebního povolení Krajský soud v Brně letos v dubnu vyhověl žalobě soukromého zemědělce Miroslava Hrtúse. Ministerstvo dopravy minulý týden zamítlo odvolání a potvrdilo platnost stavebního povolení, uvedlo ŘSD na webu. Rozhodnutí nabude právní moci k 19. říjnu 2022. (zdroj: https://www.jihlavske-listy.cz/, 11.10.2022)
Krom již dokončeného mostu SO 210-I/38, pro který dodávala společnost ROLAND podpůrnou konstrukci a bednění nosné konstrukce „na klíč“ (více na: https://roland-bedneni.cz/bedneni-na-klic/), dodával ROLAND projekčně-konzultační práce (včetně VTD a statického posouzení bednění) pro společnost Stavby mostů a.s., a to pro realizaci mostu SO 201-I/38-most přes trať ČD a řeku Sázavu, který je momentálně opět v progresivním stádiu výstavby. Toto mostní dílo je zajímavé tím, že překlenuje železniční trať Praha-Havlíčkův Brod-Brno, řeku Sázavu a železniční trať Havlíčkův Brod-Chotěboř. Za zmínku stojí také ojedinělé technické řešení, v rámci kterého bylo nezbytné spouštět 1700 tun těžké železobetonové mostní pole o dva metry a usadit ho na pilíře. Důvodem tohoto unikátního postupu byla elektrifikovaná železniční trat, na které nebylo možné přerušit provoz. Mostní pole o délce 53 metrů a šíři 14 metrů dělníci stavěli ve výšce přibližně 14 metrů nad zemí, dva metry nad úrovní udávené v projektu a nad konečnou výškou, v níž budou jezdit auta. K nosné konstrukci se potřebovali stavbaři dostat i odspodu, a to při zachování provozu na železniční trati na Brno (zdroj: https://tv.idnes.cz/domaci/behem-tri-dnu-spusti-stavari-1700-tun-tezke-mostni-pole-o-dva-metry-niz.V211012_151516_idnestv_jda).
Jak již bylo uvedeno, tým projektantů společnosti ROLAND, dodával realizační projektové dokumentace bednění, pro následující části mostu SO 201:
- Bednění mostních pilířů (dříky x hlavice)
- Bednění mostovky (v kombinaci dřevěné vazníky s rektifikačně-pojezdovým roštem na pevné skruži)
- Pojízdné bednicí římsové vozíky pro krajní římsy mostu
V současné době věnuje projektový tým na stavbě zvýšené úsilí dokončení posledních mostních polí, mezi pilíři P4-P3, P3-P2 a P2-opěrou O1. Právě komplikované místní podmínky založení a realizace pilíře P2, lehce zkomplikovaly dokončení mostu, nicméně v současné době je tento pilíř již zabetonován a nic nebrání dokončení uvedených mostních polí. Z druhé strany mostu bude v těchto dnech zahájena realizace říms, a tedy lze předpokládat, že most bude v horizontu měsíců úspěšně dokončen. Průběh realizace mostu, optikou bednicích a podpůrných technologií, monitorují přiložené fotografie.