Dostavba dálnice D4 má za sebou druhý rok
Projekt na dostavbu D4 mezi Příbramí a Pískem jde podle plánu. Budoucí trasa dálnice D4 je necelé dva roky po oficiálním zahájení stavby už znatelně vidět v krajině. Projekt je rozdělen do pěti nových úseků od Hájů po Mirotice, v celkové délce 32 km a zahrnuje kromě financování stavby také projektování. Zhotovitelem stavby je na základě smlouvy se sdružením Via Salis společnost DIVia stavební, člen skupiny VINCI Construction CS. Celý chybějící úsek dálnice od Příbrami k Miroticím bude podle smlouvy se státem hotov v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat.
Společnost ROLAND projektovala pro našeho strategického partnera – Stavby mostů a.s. – bednění více než dvaceti mostních objektů. Jednalo se o bednění opěr, pilířů včetně hlavic, nosných konstrukcí, říms, opěrných stěn, propustků apod. Součástí byla i dílčí dodávka bednicích systémů a koordinace při realizaci. Náš tým vypracoval technickou dokumentaci ve stupni VTD včetně statických posudků jednotlivých bednicích konstrukcí.
Za zmínku stojí především tyto mostní objekty:
- 2-HM-204 – Most na D4 přes silnici III/118 – bednění opěr, pilířů a nosné konstrukce
- 2-HM-221 – Most na přeložce silnice III-11812 – bednění nosné konstrukce pomocí sekce pojízdných vozíků ze systému MC, bednění opěr a pilířů
- 3-ML-201 – Most přes biokoridor a MK do Rtišovic – bednění opěr, pilířů a příčníků nosné konstrukce tvořené z prefabrikovaných T-nosníků
- 3-ML-208 – Most přes II/604 – bednění monolitické dvoutrámové NK pomocí vozíků MC, bednění opěr a pilířů včetně rozšířených hlavic, které byly betonovány na podpěrné skruži
- 3-ML-221 – Most na III/0046 – bednění opěr, pilířů a nosné konstrukce ze systému MC
- 5-CM-201 – Most přes řeku Skalici – bednění opěr a pilířů včetně hlavic, které byly betonovány na kotvených podpěrných konzolách
Průběh výstavby prvního českého PPP projektu můžete vidět na následujících fotografiích.
Přejeme úspěšné dokončení celé stavby a těšíme se na další spolupráci!