Co je nového na obchvatu Jaroměře?
Obchvat vedoucí po severním okraji města odvede z Jaroměře tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Řidičům by měl začít sloužit v roce 2024. Obchvat bude přeložkou silnice I/33 navazovat na nynější konec dálnice D11 u Hořenic severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice. Kromě Jaroměře odvede tranzitní dopravu i z obcí Čáslavky, Dolany a Svinišťany.
Součástí 6,55 kilometru dlouhého úseku silnice I/33 je i 14 metrů vysoký most SO 201 přes řeku Labe a její inundační území. V minulém týdnu proběhla betonáž jeho prvního taktu o délce 53 metrů s objemem betonáže přibližně 610 m3. Společnost ROLAND dodává pro tento most několik typů dočasných konstrukcí v různých režimech:
- Bednění pilířů (v režimu pronájem / prodej – zákazník provádí montáž a přesuny bednění sám)
- Podpůrnou konstrukci pro první betonované pole na konstrukci ŽBM (v režimu „bednění na klíč“)
- Pojízdné bednění mostovky (v režimu pronájem / prodej – zákazník provádí montáž a přesuny bednění sám)
- Projekční práce a výrobně technické dokumentace bednění jsou nezbytnou samozřejmostí
Tento most je hezkou ukázkou kombinací různých systémů, které když se chytře navrhnou a zrealizují, je jejich vzájemná interakce nejen funkční, ale zejména velmi efektivní. ROLAND je právě na taková zadání orientován. Dlužno dodat, že pro takovou disciplínu je však třeba mít zdatného partnera (zákazníka), kterým projektový tým společnosti MI v Jaroměři, nepochybně je.
Krom uvedeného mostu bude ROLAND v krátké budoucnosti realizovat na obchvatu Jaroměře i další mosty, a to v režimu „bednění na klíč“. O nich ale až někdy příště.