Na obchvatu Jihlavy jde vše podle plánu
Na začátku loňského prosince byla zahájena dlouho očekávaná stavba jihovýchodního obchvatu Jihlavy, konkrétně části JIH. Stavební firmy dokončily obě okružní křižovatky v místě napojení na stávající výpadovky na Znojmo a Třebíč. Vše jde zatím podle plánovaného harmonogramu (zdroj: https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/doprava/).
Kromě toho stavební dělníci intenzivně pracují na mostech, kterých je na trase obchvatu celkem šest. U největšího mostu, který převede budoucí obchvat přes řeku Jihlávku, proběhla minulý týden betonáž mostovky. Tento čtyř-polový most byl navržen jako dvoutrámový průřez, o čtyřech mostních polích, s pilíři o výšce až 13 m.
ROLAND CZ se stal dodavatelem podpůrné konstrukce a bednění NK mostu právě pro SO 202 – most přes řeku Jihlávku. V poměrně komplikovaném terénu bylo zapotřebí překlenout srázy u mostních opěr a současně provést kompletní podpůrnou konstrukci ve středních polích. Opět se jako technicky vhodná varianta ukázala kombinace několika podpůrných systémů, s následnou aplikací bednění mostovky ze sbíjených dřevěných vazníků. ROLAND je právě na taková „kombinovaná řešení“ orientován. I v tomto případě se jednalo o dodávku podpůrné konstrukce „na klíč“ v kombinaci systémů OP-60, MC-120 a PIŽMO. Opět je třeba doplnit to, co se při každé složitější realizaci znovu a znovu potvrzuje…totiž, že pro takovou technicky složitější disciplínu je třeba mít zdatného partnera (zákazníka), kterým projektový tým společnosti MI ROADS v Jihlavě nepochybně je.
Přikládáme několik fotografií nejen z betonáže mostovky, ale také z realizace podpůrné konstrukce a bednění mostovky.