Oprava železničního mostu v Ústí nad Labem
Oprava konstrukce železničního mostu přes Střeleckou ulici v Ústí nad Labem je téměř u konce. Po únorovém snesení sedmdesát let starého přemostění, které bylo ve špatném stavebním stavu, usadili stavaři v dubnu na pilíře novou mostní ocelovou konstrukci. Dokončení uleví dopravní situaci ve městě a je spojeno s dlouho očekávanou opravou mostu Dr. Edvarda Beneše, která odstartuje letos na podzim. Most převádí jednokolejnou trať přes řeku Bílinu a Žižkovu ulici, která je přivaděčem k dálnici D8.
Před osazením nové ocelové konstrukce bylo nutné část spodní stavby ubourat a zhotovit nové železobetonové úložné prahy a ložiskové bloky na opěrách a pilířích. Zároveň byla zhotovena nová žb. křídla a závěrné zídky opěr. Nový most se skládá ze dvou částí – delší část ocelové konstrukce měří 35 m a je výšky 2,5 m, kratší je délky 18 m a výšky 1,5 m. V obou polích bylo třeba zhotovit podbednění a vybetonovat novou nosnou železobetonovou spřaženou desku. Bednění bylo na ocelovou konstrukci připevněno předem, před osazením jeřábem mostu na místo. Na mostě byly zhotoveny také nové žb. římsy a zábradlí.
ROLAND dodával pro svého významného zákazníka – společnost 3D monolity s.r.o. – bednicí technologie pro veškeré monolitické konstrukce.
- Dobetonávky opěr a pilířů – stěnové bednění PANAWALL vč. dřevěných duší do bednění
- Podpěrné konzoly – systém MC 120
- Nové bloky ložisek – stěnové bednění PANAWALL
- Bednění spřažené žb. konstrukce – vnější konzoly MC 120, které sloužily i pro bednění říms, dřevěné ramenáty tvaru křídel NK a v komoře ocelové konstrukce stropní nosníkové bednění PANAVELOX
Děkujeme firmě 3D monolity za zajímavou realizaci a těšíme se na další spolupráci. 😊